8 марта уже позади, но это не повод переставать говорить о женщинах. На лекции будем разбираться в одном из самых масштабных социальных движений 21 века, развеивать мифы, разрушать стереотипы и, конечно, образовываться. А отрывки из фильма «Суфражистка» с комментариями Кристины помогут ближе познакомиться с историей зарождения феминизма.
Карціна «Ідзі і глядзі» з'яўляецца, бадай, самай вядомай беларускай кінаработай - яна раз-пораз трапляе ў спісы найлепшых, яе ў якасці прыкладу прыводзяць прафесіяналы сусветнага ўзроўню, без яе не абыходзяцца паўнавартасныя веды пра гісторыю кіно. Фільм прадастаўлены кінакампаніяй «Беларусьфільм».
Экранізацыя аўтабіяграфічнага рамана Алеся Адамовіча «Партызаны» з’яўляецца ва ўсіх сэнсах паваротнай кропкай ў фільмаграфіі беларускага кінакласіка Віктара Турава. Складзеная з двух частак – «Вайна пад стрэхамі» і «Сыны ідуць у бой» - яна замыкае аўтарскую тэтралогію ваеннага кіно, пачатую яшчэ ў дыпломнай працы «Праз могілкі», і фактычна падводзіць рысу пад тураўскім перыядам 60-цкага кіно.
Не забаронены, не знішчаны і амаль не крануты пільнымі рэдактарамі, «Усходні калідор» тым не менш не трапіў у пракат і на дзесяцігоддзі выпаў з гісторыі беларускага кіно. Таму так каштоўная кожная магчымасць паглядзець і абмеркаваць гэтую стужку, што цяпер раптам стала хіба не галоўным узорам беларускага кінамадэрнізму, але бадай што так і не была належным чынам асэнсаваная.
Адна са ста лепшых карцін пра вайну па версіі UNESCO, «Цераз могілкі» з’яўляецца дыпломнай работай класіка беларускага кіно Віктара Турава. Вязень канцлагера пад Ахенам у час Вялікай Айчыннай (Віктару Тураву не было і дзесяці гадоў), рэжысёр у сваіх першых ігравых стужках узнаўляе вайну не як месца выключна баявых дзеянняў, але як страшны і цяжкі досвед жыцця ва ўмовах акупацыі.
Почему весь мир ежегодно интересуется результатами вручения премии Американской киноакадемии и нужно ли вообще за ними следить? Киновед Никита Лаврецкий, ранее занявший первое место в конкурсе на предсказание «Оскаров» среди 60 тысяч кинолюбителей, поспорит с кинокритиком Антоном Коляго о важности этой кинопремии
Хирокадзу Корээда, Сан-су Хон, Ган Би, Лав Диас. Япония, Корея, Китай и Филиппины. Экзотика и классицизм. Живые классики и многообещающие новички. Все подробности о новейшем азиатском кино – на лекции.
Смерть телевидения и возросшая популярность потокового видео изменили индустрию музыкальных клипов до неузнаваемости. Теперь это самая свободная и плодородная из окраин большого кинематографа. Что интересного происходило с клипами за последние 10 лет и можно ли увидеть в этих работах подлинный киноавангард?
В наше время на камеру айфона снимают большое кино ведущие режиссёры (Стивен Содерберг, Шон Бейкер), запись с экрана компьютера превратилась в отдельный жанр киноискусства, а фаунд-футэдж-хорроры и мокьюментари стали повседневным явлением. На лекции будут перечислены настоящие пионеры и радикалы этих явлений.
В большом авторском кино последнего десятилетия самые радикальные и масштабные эксперименты с формой проделывали режиссёры «немного за 70»: Терренс Малик, Абель Феррара, Дэвид Линч, Пол Шредер. Как так вышло, что дерзкие новички остались ни при делах? Какие самые яркие эстетические открытия сделали мастера?